From fraud detection to crop monitoring, new tech startups are emerging armed with the confidence that AI can solve the problems facing modern society. But as the AI landscape matures, a growing concern is emerging. The models at the core of many AI companies are rapidly becoming commoditized. The noticeable lack of real differentiation between these models is starting to raise questions about the sustainability of their competitive advantage. They are asking questions about the next technology in the same business model.
사기 탐지부터 농작물 모니터링에 이르기까지, AI를 통해 현대 사회가 직면한 문제를 해결할 수 있다는 확신으로 무장한 새로운 기술 스타트업이 등장하고 있다. 그러나 AI 환경이 성숙해짐에 따라 점점 더 많은 우려 사항이 드러나고 있다. 이는 많은 AI 기업의 핵심인 모델이 빠르게 상품화되고 있다는 점이다. 이러한 모델 간에 실질적인 차별화가 눈에 띄게 부족해지면서 경쟁 우위의 지속 가능성에 대한 의문이 제기되기 시작했다. 그들은 똑같은 사업 모델에서 다음 기술에 대한 질문을 던지고 있다.