The California Public Utilities Commission (CPUC) is set to vote this Thursday on whether to allow Cruise and Waymo, the two main companies operating autonomous vehicles in San Francisco, to expand their paid ride-hailing services to operate 24/7. Currently, these companies only offer limited service, and if the vote passes, their robotaxis would have full access to the public, able to operate like Uber or Lyft - travel anywhere in the city, at any time, and charge for the rides. However, city officials in San Francisco have been pleading for the vote to be delayed, citing incidents where autonomous vehicles have caused traffic disruptions, blocked buses, or obstructed emergency vehicles. Some citizens are calling on social media for people to place orange traffic cones on the streets of San Francisco where autonomous vehicles roam, in an attempt to halt the spread of robotaxis. The companies defend themselves by stating that no one has been seriously injured or killed by an autonomous vehicle in San Francisco, while many people are killed every year by human-driven ones.
캘리포니아 공공유틸리티위원회(CPUC)는 이번 주 목요일에 Cruise와 Waymo, 샌프란시스코에서 자율주행차를 운영하는 두 주요 회사가 로봇택시 서비스를 24시간 운영하도록 허용할 지에 대해 투표를 할 예정이다. 현재 이 두 회사는 제한된 서비스만을 제공하고 있으며, 이번 투표가 통과된다면 이들 로보택시는 시민들에게 완전히 개방되어 Uber나 Lyft와 같이 언제든지 도시 어디에서나 운행하고 요금을 부과할 수 있게 된다. 그러나 샌프란시스코의 시 관계자들은 이번 투표의 연기를 요청하고 있으며 이는 자율주행차들이 교통을 방해하거나 버스나 응급차량을 막는 등의 사고가 발생했기 때문이다. 이 회사들은 아무도 심각한 부상을 입거나 샌프란시스코에서 자율주행차에 의해 사망한 사례가 없다고 주장하며, 매년 많은 사람들이 사람이 운전하는 차량에 의해 사망하고 있다고 지적하고 있다.
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