Recent and upcoming changes in data usage and privacy regulations are expected to challenge marketers by limiting their access to granular consumer insights. These changes could hamper agencies' ability to create effective and personalized marketing strategies, as well as their ability to accurately track success metrics and show clients a clear return on investment. Faced with these new and impending limitations, marketers will need to adapt by finding innovative ways to measure and report on campaign performance that comply with data use rules and don't violate user privacy.
데이터 사용 및 개인정보 보호 규정의 최근 및 향후 변화는 마케터들이 세분화된 소비자 인사이트에 대한 접근을 제한함으로써 어려움을 겪을 것으로 예상된다. 이러한 변화는 효과적이고 개인화된 마케팅 전략을 수립하는 대행사의 역량뿐만 아니라 성공 지표를 정확하게 추적하고 고객에게 명확한 투자 수익을 보여줄 수 있는 능력도 저해할 수 있다. 이러한 새롭고 임박한 한계에 직면한 마케터들은 데이터 사용 규칙을 준수하고 사용자의 개인 정보를 침해하지 않는 혁신적인 캠페인 성과 측정 및 보고 방법을 찾아 적응해야 한다.