An advertising watchdog group has filed a complaint with the FTC against X (formerly Twitter) over unlabeled ads.
X, formerly Twitter, was caught running unlabeled ads on its platform in September. The issue has been ongoing for some time and has now come to the attention of the FTC. Check My Ads, an independent nonprofit organization, said it has filed a formal complaint with the FTC "calling for an investigation into X's advertising practices, including a lack of disclosure about which posts are ads and broken links explaining why ads are targeted."
광고 감시 단체가 라벨 미부착 광고에 대해 X(이전 트위터)를 상대로 FTC에 제소했다. 이전에 트위터였던 X는 지난 9월 자사 플랫폼에서 라벨이 표시되지 않은 광고를 게재하다 적발된 바 있다. 그동안 계속되어 온 이 문제가 이제 FTC의 주목을 받게 되었다. 독립 비영리 단체인 Check My Ads는 "어떤 게시물이 광고인지에 대한 공개 부족, 광고가 타겟팅되는 이유를 설명하는 링크가 끊어진 점 등 X의 광고 관행에 대한 조사를 촉구하는 공식 민원을 미국 연방거래위원회에 제출했다"고 밝혔다.