In 2018, Microsoft proposed to sell its Bing search engine to Apple or enter into a joint venture with it, Google said in court filings, part of Google's defense against the U.S. Department of Justice's antitrust lawsuit. In 2021, Google reportedly spent more than $26 billion to maintain the search engine's preferences. Google is trying to prove that it is competing fairly in the case. In a filing earlier this month, Google said Microsoft offered to make Bing the default search engine for its Safari web browser six times between 2009 and 2020, but Apple refused, each time Apple declined, citing quality issues with Bing. "Each time, Apple carefully reviewed the relative quality of Bing and Google and concluded that Google was a better default search engine choice for Safari users than Bing," Google said in its filing. That's competition," Google said in the filing. Meanwhile, the U.S. Department of Justice said in recently released documents that Microsoft has invested about $100 billion in Bing over the past 20 years. The Windows and Office software maker launched Bing in 2009 after building its search business under the MSN and Windows Live brands.
구글은 미국 법무부의 독점 금지 소송에 대한 구글의 변론 내용 중, 법원에 제출한 서류에서 2018년 마이크로소프트가 빙 검색 엔진을 애플에 매각하거나 합작 사업을 제안했다고 밝혔다. 2021년 구글은 검색 엔진의 기본 설정 유지를 위해 260억 달러 이상을 지출한 것으로 알려졌다. 구글은 이번 소송에서 공정하게 경쟁하고 있다는 점을 입증하려 노력하고 있다. 구글은 이번 달 초 제출한 서류에서 마이크로소프트가 2009년부터 2020년까지 총 6번에 걸쳐 애플에 빙을 사파리 웹 브라우저의 기본 검색 엔진으로 설정할 것을 제안했으나, 애플은 매번 빙의 품질 문제를 이유로 거절했다고 주장했다. 구글은 서류에서 "매번 애플은 빙과 구글의 상대적 품질을 면밀히 검토하고, 빙보다 구글이 사파리 사용자에게 더 뛰어난 기본 검색 엔진 선택이라는 결론을 내렸다. 이것이 바로 경쟁이다"라고 말했다. 한편, 미국 법무부는 최근 공개된 서류에서 마이크로소프트가 지난 20년 동안 빙에 약 1000억 달러를 투자했다고 밝혔다. 윈도우와 오피스 소프트웨어 제조업체인 마이크로소프트는 2009년 MSN과 윈도우 라이브 브랜드로 검색 사업을 진행한 후 빙을 출시했다.