Google is developing its Maps service to be more than just a wayfinding tool, offering users richer information. It aims to provide everything from relevant content to ideas for your next vacation. Google announced this week that it has partnered with media organizations such as the NewYork Times, Lonely Planet, and The Infatuation to compile restaurant and attraction lists for 40 cities in the U.S. and Canada, according to multiple news outlets. We also shared more details about how we're bringing the generative AI program announced in February to Google Maps for the first time. The program is currently being piloted with select power users. The new features in Google Maps are expected to provide users with a more informative and enjoyable travel experience.
구글은 단순한 길 안내 도구를 넘어 사용자에게 더욱 풍부한 정보를 제공하는 맵스 서비스를 개발하고 있다. 관련 콘텐츠부터 다음 휴가지 아이디어까지 모든 것을 제공하는 것을 목표로 한다. 복수의 외신에 따르면 이번 주 구글은 뉴욕 타임스(NewYork Times),론니 플래닛(Lonely Planet), 인페추에이션(The Infatuation)과 같은 미디어 기관과 협력하여 미국과 캐나다의 40개 도시에 대한 레스토랑 및 명소 목록을 작성했다고 발표했다. 또한 2월에 발표된 제너레이티브 AI 프로그램을 처음으로 구글 맵에 도입하는 방법에 대한 자세한 내용을 설명했다. 현재 이 프로그램은 일부 파워 유저를 대상으로 시범 운영 중이다. 구글 맵의 새로운 기능은 사용자에게 더욱 유익하고 즐거운 여행 경험을 제공할 것으로 기대된다.