구글, 버추얼 챗봇 서비스 플랫폼 '캐릭터닷에이아이'에 투자 결정… 2024년에도 빅테크는 'AI'

Google has reportedly invested hundreds of millions of dollars in virtual chatbot service platform Character.AI, just weeks after agreeing to invest $2 billion in AI startup Antropic. These moves show that the AI wars between big tech companies like Google, Microsoft, and Amazon will continue to heat up in 2024. The Mountain View, California-based company said it is in talks with Character.AI to invest heavily in the AI chatbot startup to form a deeper relationship, according to a report by Reuters. Character.AI provides a chatbot service based on a large-scale language model (LLM) to create open-ended conversations with users and generate responses. The service was launched in September 2022, and in March, the company raised a $150 million funding round led by Andreessen Horowitz, giving it a $1 billion valuation.

구글이 AI 스타트업인 앤트로픽에 20억 달러를 투자하기로 합의한 지 불과 몇 주 만에 버추얼 챗봇 서비스 플랫폼 캐릭터닷에이아이(Character.AI)에 수억 달러를 투자한 것으로 알려졌다. 이러한 움직임은 구글, 마이크로소프트, 아마존과 같은 빅테크 기업 간의 AI 전쟁이 2024년에도 계속 뜨거워질 것임을 보여준다. 로이터 통신의 보도에 따르면 캘리포니아주 마운틴뷰에 본사를 둔 이 회사는 Character.AI와 더 깊은 관계를 형성하기 위해 AI 챗봇 스타트업에 거액을 투자하기로 협의 중이라고 밝혔다. Character.AI는 대규모 언어 모델(LLM)을 기반으로 챗봇 서비스를 제공하여 사용자와 개방형 대화를 생성하고 응답을 만들어 낸다. 서비스는 2022년 9월에 출시되었으며, 3월에는 앤드린슨 호로위츠(Andreessen Horowitz)가 주도한 1억 5천만 달러의 펀딩 라운드에서 10억 달러의 기업 가치를 인정받았습니다.

Google To Invest Millions In AI Chatbot Star Character.AI: Report

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"구글, 20억 지메일 사용자 위한 '실드 이메일' 개발...스팸메일 차단 강화"

구글이 20억 Gmail 사용자를 위한 '실드 이메일' 기능을 개발 중이라고 보도됐다. 애플의 'Hide My Email' 기능과 유사한 이 서비스는 사용자의...

유럽 우주기업 익스플로레이션 컴퍼니, 1억 6천만 달러 투자 유치

The European space startup The Exploration Company has raised $160 million in Series B funding. This capital will be used to develop 'Nyx', Europe's first reusable space capsule.

레노보, 하이브리드 AI 전략으로 두 자릿수 성장 달성

Lenovo reported double-digit growth in the second quarter of fiscal year 2025.

제이크 폴-마이크 타이슨 복싱 경기, 넷플릭스 시청자 6천만 돌파

The boxing match between Jake Paul and Mike Tyson drew 60 million household viewers on Netflix. Netflix announced this as a "record-breaking night," with peak concurrent streams reaching 65 million.