In response to Google's updates, some marketers are now looking into alternatives to third-party cookies. They have started testing new solutions as Google limited the use of third-party cookies in Chrome. In Europe, interest is growing in data partnerships that work within publishers' environments, alongside first-party IDs. Tools like Adform’s ID Fusion help publishers manage various identity solutions, making it easier for advertisers to bid. However, most marketers are still reluctant to experiment with these alternatives, as it requires moving from precision to prediction in targeting and measurement.
구글의 정책변경에에 대응하여 일부 마케터들이 써드파티 쿠키 대안을 모색하기 시작했다. 이들은 크롬 브라우저에서 써드파티 쿠키 사용이 제한됨에 따라 새로운 솔루션을 시험 중이다. 유럽에서는 출판사 환경 내에서 퍼스트 파티 ID와 결합된 데이터 파트너십이 관심을 받고 있다. 애드폼 Adform의 ID Fusion 같은 소프트웨어는 출판사가 다양한 신원 솔루션을 관리하게 해주며 광고주가 입찰할 수 있게 한다. 그러나 새로운 시도를 하는 마케터들은 여전히 소수이며, 많은 이들은 정밀도에서 예측으로의 전환을 요구하기 때문에 써드파티 쿠키의 대안을 실험하는 것을 주저하고 있다.