Google has reportedly entered into agreements with some publishers to use new generative AI tools for publishing stories, according to Adweek. These deals, part of the Google News Initiative (GNI), are valued at tens of thousands of dollars annually. The GNI program supports media literacy projects, fact-checking tools, and other resources for newsrooms. The AI tools enable publishers to efficiently create aggregated content by indexing and summarizing reports from other organizations, such as government agencies and neighboring news outlets. Google states that these AI tools are intended to assist journalists with their work, not to replace the critical role journalists play in reporting, creating, and fact-checking their articles.
구글이 최근 몇몇 언론사와 생성형 AI 도구를 이용해 기사를 작성하기 위한 계약을 체결했다고 애드위크가 보도했다. 이 계약은 구글 뉴스 이니시에이티브(Google News Initiative. GNI)의 일환으로, 연간 수만 달러의 지원이라고 알려졌다. GNI 프로그램은 미디어 리터러시 프로젝트, 팩트체킹 도구 및 뉴스룸을 위한 기타 자원에 자금을 지원한다. 이 AI 도구를 사용해 언론사는 최근에 발행된 보고서를 색인화하고 요약하여 기사로 발행할 수 있다. 구글은 이 AI 도구가 기자들의 작업을 돕기 위한 것으로 기사 생성 및 팩트체크하는 기자의 역할을 대체할 의도가 없다고 밝혔다.