The US Federal Trade Commission has adopted a final "click-to-cancel" rule to combat difficult subscription cancellation practices. This rule requires businesses to make canceling a subscription as easy as signing up. Companies can't force customers to cancel using a method different from how they subscribed. The FTC will also require clear disclosure of subscription terms and customer consent before charging. The rule applies to all automatically renewing subscriptions, from gym memberships to Amazon Prime. FTC Chair Lina Khan emphasized that this rule will save Americans time and money. Most provisions of the rule will take effect within 180 days after publication in the Federal Register.
미국 연방거래위원회(FTC)가 구독 해지를 어렵게 만드는 관행에 대응하기 위해 '클릭 투 캔슬' 규정을 최종 채택했다. 이 규정은 기업들이 구독 신청만큼 쉽게 해지할 수 있도록 요구한다. 기업들은 구독 신청 방식과 다른 방법으로 해지를 강요할 수 없게 된다. FTC는 또한 기업들이 구독 조건을 명확히 공개하고 고객 동의를 받도록 요구할 예정이다. 이 규정은 체육관 회원권부터 아마존 프라임까지 모든 자동 갱신 구독에 적용된다. FTC 위원장 리나 칸은 이 규정이 미국인들의 시간과 돈을 절약할 것이라고 강조했다. 이 규정의 대부분은 연방 관보 게재 후 180일 이내에 시행될 예정이다.