At its UnBoxed conference, Amazon unveiled several new advertising tools and updates aimed at improving campaign effectiveness across its platforms. Key announcements included Amazon DSP’s revamped user experience, which simplifies campaign creation and reduces setup time by 75%. New features like frequency cap controls saved advertisers up to 26% on duplicate impressions. Amazon also introduced an ads data manager, integrating first-party data for enhanced campaign optimization, and an AI-powered audio ad generator available in beta. Additionally, Amazon Ads is launching a fully-managed service for new product campaigns and tools for high-value audience targeting and optimal frequency analysis. Amazon Ads will also begin testing multi-touch attribution later this year, with full deployment by 2025. Prime Video ads will expand to five more countries, including Brazil and Japan, by 2025.
아마존은 'UnBoxed 컨퍼런스'에서 광고주를 위한 새로운 도구와 업데이트를 발표했다. 아마존 DSP의 사용자 경험이 개선되어 캠페인 설정 시간이 75% 단축되었으며, 중복 노출을 줄여 최대 26%의 예산 절감 효과를 제공하는 빈도 제한 기능이 추가되었다. 또한, 광고주가 1차 데이터를 통합하여 캠페인을 최적화할 수 있는 광고 데이터 관리자를 도입했다. AI 기반 오디오 광고 생성기는 미국에서 베타로 제공되며, AI 크리에이티브 스튜디오 내에서 이미지 및 비디오 기능과 통합된다. 아마존은 신제품 캠페인 관리를 위한 완전 관리형 서비스도 출시하며, 2025년에는 멀티 터치 어트리뷰션을 전면 도입할 계획이다. 프라임 비디오 광고는 2025년까지 브라질, 일본 등 5개국으로 확장된다.