This year, many CIOs and CTOs will increase their efforts to adopt sophisticated AI systems. Among them, generative AI is expected to play an important role in discovering new market opportunities, personalizing customer experiences, increasing operational efficiency, and developing new products and services. Generative AI is AI technology that generates text, images, code, and more. Companies are leveraging generative AI in a variety of ways to improve their businesses. For example, Cisco is using generative AI to identify potential customers and develop new product and service ideas, Ally Financial is using generative AI to make personalized financial product and service recommendations to customers. The Boston Consulting Group (BCG) is also using generative AI to automate tasks such as report writing and data analysis.
올해 많은 CIO와 CTO들이 정교한 AI 시스템을 도입하기 위한 노력을 늘릴 것이다. 그 중에서도 생성형 AI는 새로운 시장 기회를 발견하고 고객 경험을 개인 맞춤화하고 운영 효율을 높이고 새로운 제품 및 서비스를 개발하는 데 중요한 역할을 할 것으로 예상된다. 생성형 AI는 텍스트, 이미지, 코드 등을 생성하는 AI 기술입니다. 기업들은 다양한 방식으로 생성형 AI를 활용하여 비즈니스를 개선하고 있다. 예를 들어, 시스코(Cisco)는 생성형 AI를 사용하여 잠재 고객을 식별하고 새로운 제품 및 서비스 아이디어를 개발하고 있으며, 앨라이파이낸셜(Ally Financial)은 생성형 AI를 사용하여 고객에게 맞춤형 금융 제품 및 서비스를 추천하고 있다. 또한, 보스턴 컨설팅 그룹(Boston Consulting Group, BCG)은 생성형 AI를 사용하여 보고서 작성 및 데이터 분석과 같은 작업을 자동화하고 있다.