기업들이 생성형 AI를 활용하여 비즈니스 개선하는 방법

This year, many CIOs and CTOs will increase their efforts to adopt sophisticated AI systems. Among them, generative AI is expected to play an important role in discovering new market opportunities, personalizing customer experiences, increasing operational efficiency, and developing new products and services. Generative AI is AI technology that generates text, images, code, and more. Companies are leveraging generative AI in a variety of ways to improve their businesses. For example, Cisco is using generative AI to identify potential customers and develop new product and service ideas, Ally Financial is using generative AI to make personalized financial product and service recommendations to customers. The Boston Consulting Group (BCG) is also using generative AI to automate tasks such as report writing and data analysis.

올해 많은 CIO와 CTO들이 정교한 AI 시스템을 도입하기 위한 노력을 늘릴 것이다. 그 중에서도 생성형 AI는 새로운 시장 기회를 발견하고 고객 경험을 개인 맞춤화하고 운영 효율을 높이고 새로운 제품 및 서비스를 개발하는 데 중요한 역할을 할 것으로 예상된다. 생성형 AI는 텍스트, 이미지, 코드 등을 생성하는 AI 기술입니다. 기업들은 다양한 방식으로 생성형 AI를 활용하여 비즈니스를 개선하고 있다. 예를 들어, 시스코(Cisco)는 생성형 AI를 사용하여 잠재 고객을 식별하고 새로운 제품 및 서비스 아이디어를 개발하고 있으며, 앨라이파이낸셜(Ally Financial)은 생성형 AI를 사용하여 고객에게 맞춤형 금융 제품 및 서비스를 추천하고 있다. 또한, 보스턴 컨설팅 그룹(Boston Consulting Group, BCG)은 생성형 AI를 사용하여 보고서 작성 및 데이터 분석과 같은 작업을 자동화하고 있다.

How Companies Are Starting to Use Generative AI to Improve Their Businesses

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"구글, 20억 지메일 사용자 위한 '실드 이메일' 개발...스팸메일 차단 강화"

구글이 20억 Gmail 사용자를 위한 '실드 이메일' 기능을 개발 중이라고 보도됐다. 애플의 'Hide My Email' 기능과 유사한 이 서비스는 사용자의...

유럽 우주기업 익스플로레이션 컴퍼니, 1억 6천만 달러 투자 유치

The European space startup The Exploration Company has raised $160 million in Series B funding. This capital will be used to develop 'Nyx', Europe's first reusable space capsule.

레노보, 하이브리드 AI 전략으로 두 자릿수 성장 달성

Lenovo reported double-digit growth in the second quarter of fiscal year 2025.

제이크 폴-마이크 타이슨 복싱 경기, 넷플릭스 시청자 6천만 돌파

The boxing match between Jake Paul and Mike Tyson drew 60 million household viewers on Netflix. Netflix announced this as a "record-breaking night," with peak concurrent streams reaching 65 million.