넷플릭스의 광고 지원 요금제... 가격 인하로 가입자 수 증가

Netflix is ​​expected to add about 2 million subscribers in the first quarter. Recently, Netflix is ​​paying attention to whether it will increase the number of subscribers by lowering prices and launching an ad-supported plan. Netflix, which lost 200,000 subscribers year-on-year, returned to subscriber growth in the second half of 2022. As the pace of subscriber additions has slowed dramatically, the company has to think about how to monetize the 100 million users who use the service without paying for it.

넷플릭스가 1분기에 약 200만 명의 가입자를 추가할 것으로 예상된다. 최근 넷플릭스는 가격 인하와 광고 지원 요금제 출시로 구독자 수의 증가가 있을지 관심을 모으고 있다. 전년 동기 대비 20만 명의 가입자를 잃었던 넷플릭스는 2022년 하반기에 가입자 증가세로 돌아섰지만, 가입자 추가 속도가 급격히 둔화되면서 비용을 지불하지 않고 서비스를 이용하는 1억 명의 사용자로부터 수익을 창출할 방법을 고민해야 하는 상황에 처했다.

Will Netflix price cuts, ad-supported plan help add more users?

앨리스

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