넷플릭스, 광고 판매 150% 급증...프로그램 광고 시장에서 경쟁력

Netflix announced a 150% increase in ad sales for its second round of upfront negotiations, reflecting its success in attracting more brands to its ad-supported offering. Upcoming content like "Squid Game" and "Wednesday" season 2, along with live programming such as NFL games, has drawn significant interest from advertisers. Netflix is also enhancing its programmatic advertising capabilities and plans to expand these globally. To measure the success of its campaigns, Netflix is collaborating with several partners and is developing its proprietary ad-tech platform, targeting a 2025 launch.

넷플릭스가 올해 두 번째 광고 계약 협상에서 광고 판매가 지난해 대비 150% 증가했다고 밝혔다. 이번 성과는 '오징어 게임' 시즌 2와 '웬즈데이' 등 인기 콘텐츠와 NFL 라이브 게임이 광고주들의 큰 관심을 끌었기 때문이다. 넷플릭스는 광고 기술을 강화해 더 많은 광고주를 유치하고, 글로벌 확장을 계획하고 있다. 프로그램 광고 시장에서 경쟁력을 높이기 위해, 넷플릭스는 구글 등 여러 파트너와 협력하고 있다. 또한, 넷플릭스는 광고 성과를 측정하기 위해 다양한 분석 도구를 도입하고 있다. 2025년에는 자체 광고 기술 플랫폼을 출시할 계획이다. 이번 성과는 넷플릭스의 광고 지원형 서비스가 성공적으로 자리잡고 있음을 보여준다.

Netflix boosts advertiser dealmaking with fine-tuned strategy

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"트럼프, 백악관에 '암호화폐 전담' 신설 검토"

트럼프 당선인 팀이 암호화폐 정책을 전담할 새로운 백악관 직책 신설을 검토 중이라고 블룸버그가 보도했다. 보도에 따르면, 트럼프의 인수팀은 해당 직책을...

엔비디아, AI 호황 타고 3분기 실적 시장 예상치 상회

엔비디아가 3분기 실적에서 AI 칩 판매 호조에 힘입어 시장 예상을 상회하는 성과를 거뒀다. 주당순이익 0.81달러, 매출 351억 달러를 기록했으며, 4분기...

레딧 먹통에 수만 명 이용자 불편... AI 시대 소셜미디어 안정성 도마에

The American social media platform Reddit experienced a major outage on the afternoon of November 20 (local time).

오픈AI CEO 샘 알트만, 작년 연봉 1억 원? "건강보험 최소 금액" 수준

OpenAI's Chief Executive Officer (CEO) Sam Altman received a salary of $76,001 in 2023, a slight increase from $73,546 in 2022.