Netflix announced a 150% increase in ad sales for its second round of upfront negotiations, reflecting its success in attracting more brands to its ad-supported offering. Upcoming content like "Squid Game" and "Wednesday" season 2, along with live programming such as NFL games, has drawn significant interest from advertisers. Netflix is also enhancing its programmatic advertising capabilities and plans to expand these globally. To measure the success of its campaigns, Netflix is collaborating with several partners and is developing its proprietary ad-tech platform, targeting a 2025 launch.
넷플릭스가 올해 두 번째 광고 계약 협상에서 광고 판매가 지난해 대비 150% 증가했다고 밝혔다. 이번 성과는 '오징어 게임' 시즌 2와 '웬즈데이' 등 인기 콘텐츠와 NFL 라이브 게임이 광고주들의 큰 관심을 끌었기 때문이다. 넷플릭스는 광고 기술을 강화해 더 많은 광고주를 유치하고, 글로벌 확장을 계획하고 있다. 프로그램 광고 시장에서 경쟁력을 높이기 위해, 넷플릭스는 구글 등 여러 파트너와 협력하고 있다. 또한, 넷플릭스는 광고 성과를 측정하기 위해 다양한 분석 도구를 도입하고 있다. 2025년에는 자체 광고 기술 플랫폼을 출시할 계획이다. 이번 성과는 넷플릭스의 광고 지원형 서비스가 성공적으로 자리잡고 있음을 보여준다.