넷플릭스, 광고 판매 150% 급증...프로그램 광고 시장에서 경쟁력

Netflix announced a 150% increase in ad sales for its second round of upfront negotiations, reflecting its success in attracting more brands to its ad-supported offering. Upcoming content like "Squid Game" and "Wednesday" season 2, along with live programming such as NFL games, has drawn significant interest from advertisers. Netflix is also enhancing its programmatic advertising capabilities and plans to expand these globally. To measure the success of its campaigns, Netflix is collaborating with several partners and is developing its proprietary ad-tech platform, targeting a 2025 launch.

넷플릭스가 올해 두 번째 광고 계약 협상에서 광고 판매가 지난해 대비 150% 증가했다고 밝혔다. 이번 성과는 '오징어 게임' 시즌 2와 '웬즈데이' 등 인기 콘텐츠와 NFL 라이브 게임이 광고주들의 큰 관심을 끌었기 때문이다. 넷플릭스는 광고 기술을 강화해 더 많은 광고주를 유치하고, 글로벌 확장을 계획하고 있다. 프로그램 광고 시장에서 경쟁력을 높이기 위해, 넷플릭스는 구글 등 여러 파트너와 협력하고 있다. 또한, 넷플릭스는 광고 성과를 측정하기 위해 다양한 분석 도구를 도입하고 있다. 2025년에는 자체 광고 기술 플랫폼을 출시할 계획이다. 이번 성과는 넷플릭스의 광고 지원형 서비스가 성공적으로 자리잡고 있음을 보여준다.

Netflix boosts advertiser dealmaking with fine-tuned strategy

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

동남아 AI 스타트업, 글로벌 투자 붐에서 소외

Southeast Asia is emerging as a new hotspot for AI technology investment, but the region's AI startups are being left out of the investment boom.

자율주행 스타트업 '투심플', AI 애니메이션 회사 CreateAI로 전환

Autonomous trucking development company TuSimple has pivoted its business to AI animation and gaming, rebranding itself as CreateAI.

구글 킵, 안드로이드 16에서 시스템 앱으로 승격 예정

Google's free note-taking app 'Google Keep' is expected to be upgraded to a system app in Android 16. According to a report by Android Police, Google Keep appeared as a system app in Android 16 Developer Preview 2.

엘살바도르 비트코인 정책 새 국면..."의무사용 폐지하나"

엘살바도르가 IMF와 14억 달러 차관 계약을 체결하며 비트코인 법 완화를 약속했으나, 국가 차원의 비트코인 투자는 오히려 확대될 전망이다.