넷플릭스, 글로벌 시청자 데이터 공개

After years of resistance, Netflix has finally released viewing data for nearly all of its TV shows and movies. Online video service (OTT) Netflix has released its "What We Watched" report, ranking what people watched on its platforms around the world over the past six months. The company said it will release an updated report twice a year. The report, which covers January through June 2023, includes more than 18,000 titles, representing 99 percent of all content watched on Netflix. "The Night Agent (Season 1)" was the most popular title on Netflix with 812.1 million hours (or 33,837,500 days) of watch time. "Ginny & Georgia (Season 2)" was the second most-watched show in the first half of 2023, with 665.1 million hours watched. The Korean series "The Glory" was third with 622.8 million hours.

넷플릭스는 수년 간의 저항 끝에 마침내 거의 모든 TV 프로그램 및 영화에 대한 시청 데이터를 공개했다. 온라인동영상서비스(OTT) 넷플릭스가 'What We Watched' 보고서를 발표하여 지난 6개월 동안 전 세계 플랫폼에서 사람들이 무엇을 시청했는지 순위를 매겼다. 회사는 매년 두 번 업데이트된 보고서를 발표할 것이라고 밝혔다. 2023년 1월부터 6월까지 작성된 이 보고서는 18,000개 이상의 타이틀을 포함하며, 이는 Netflix에서 시청하는 모든 콘텐츠의 99%를 차지하고 있다. "The Night Agent (시즌 1)"는 8억 1,210만 시간(또는 33,837,500일)의 시청 시간을 기록하며 Netflix에서 가장 인기 있는 타이틀이었다. "Ginny & Georgia (시즌 2)"는 2023년 상반기에 6억 6,510만 시간의 시청 시간으로 두 번째로 많이 시청되었다. 한국 시리즈 "더 글로리"는 6억 2,280만 시간으로 3위를 차지했다.

Netflix shares its viewer data on top TV shows, movies for the first time ever

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"구글, 20억 지메일 사용자 위한 '실드 이메일' 개발...스팸메일 차단 강화"

구글이 20억 Gmail 사용자를 위한 '실드 이메일' 기능을 개발 중이라고 보도됐다. 애플의 'Hide My Email' 기능과 유사한 이 서비스는 사용자의...

유럽 우주기업 익스플로레이션 컴퍼니, 1억 6천만 달러 투자 유치

The European space startup The Exploration Company has raised $160 million in Series B funding. This capital will be used to develop 'Nyx', Europe's first reusable space capsule.

레노보, 하이브리드 AI 전략으로 두 자릿수 성장 달성

Lenovo reported double-digit growth in the second quarter of fiscal year 2025.

제이크 폴-마이크 타이슨 복싱 경기, 넷플릭스 시청자 6천만 돌파

The boxing match between Jake Paul and Mike Tyson drew 60 million household viewers on Netflix. Netflix announced this as a "record-breaking night," with peak concurrent streams reaching 65 million.