넷플릭스, 미국 구독자 중 절반 이상이 광고 지원 서비스 이용

More than half of all new U.S. customers who signed up for Netflix, Disney+, and HBO Max in February and March used ad-supported services, according to research from Antenna. About 58% of Netflix streaming video subscribers in the U.S. are paying for one or more ad-supported services.

Antenna의 조사에 따르면 2월과 3월에 Netflix, Disney+, HBO Max에 새로 가입한 미국 고객 중 절반 이상이 광고 지원 서비스를 이용했다. 미국의 넷플릭스 스트리밍 동영상 구독자의 약 58%가 하나 이상의 광고 지원 서비스에 비용을 지불하고 있는 것으로 나타났다.

Most of Netflix's New US Customers Watch Ads

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

메타 저커버그 CEO, 저작권 침해 논란 데이터로 AI 학습 승인 의혹

Allegations have been raised that Meta's CEO Mark Zuckerberg approved the use of a dataset controversial for copyright infringement to train AI models.

AI 검색엔진 '퍼블렉시티', 트립어드바이저와 제휴해 호텔 정보 서비스 강화

AI-powered search engine Perplexity has announced a partnership with global travel platform TripAdvisor to enhance its hotel information services.

[CES 2025] 인텔, 엔비디아, AMD, 퀄컴 신규 PC 칩 15종 공개

At CES 2025, the world's largest consumer electronics show, major semiconductor companies unveiled a wide array of new PC chips.

메타 팩트체크 포기에 이탈 움직임...계정 삭제 검색 폭증

Following Meta's announcement to replace professional fact-checkers with a community-driven verification system, Google searches for deleting Facebook and Instagram accounts...