넷플릭스, 미국 구독자 중 절반 이상이 광고 지원 서비스 이용

More than half of all new U.S. customers who signed up for Netflix, Disney+, and HBO Max in February and March used ad-supported services, according to research from Antenna. About 58% of Netflix streaming video subscribers in the U.S. are paying for one or more ad-supported services.

Antenna의 조사에 따르면 2월과 3월에 Netflix, Disney+, HBO Max에 새로 가입한 미국 고객 중 절반 이상이 광고 지원 서비스를 이용했다. 미국의 넷플릭스 스트리밍 동영상 구독자의 약 58%가 하나 이상의 광고 지원 서비스에 비용을 지불하고 있는 것으로 나타났다.

Most of Netflix's New US Customers Watch Ads

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

스페이스X, 달 착륙선 '스타십'으로 루나 아웃포스트 로버 운송 계약

SpaceX has signed a contract to transport Lunar Outpost's rover 'Eagle' to the lunar surface using its moon lander 'Starship'.

백악관에 입성하는 암호화폐...트럼프 자문위원회 경쟁 치열

리플, 크라켄, 서클 등 주요 암호화폐 기업들이 트럼프 당선인이 약속한 암호화폐 자문위원회 참여를 적극 추진하고 있다. 7월 내슈빌 비트코인 컨퍼런스에서...

머스크와 라마스와미, 트럼프의 '정부효율부' 계획 공개

Elon Musk and Vivek Ramaswamy, appointed as co-leads of President-elect Donald Trump's "Department of Government Efficiency" (DOGE), have detailed their plans in an op-ed published in The Wall Street Journal.

미 법무부, 구글 해체 요구... 크롬 브라우저 매각 포함

The U.S. Department of Justice (DoJ) has officially called for the breakup of Google. In a 23-page document, it proposed...