넷플릭스 베이직 출시 1주년... 새로운 광고 형식과 등급별 현황

It's been a year since Netflix launched its "Basic with Ads" plan, joining an increasingly crowded field of ad-supported streaming platforms. After a year of solid connected TV (CTV) ad spending growth, cost-conscious consumers, and a Hollywood strike that underscored the value of its existing catalog, Netflix is launching a new ad-supported pricing plan, Basic. Through a myriad of events, the company said that the number of monthly active users worldwide on its ad-supported "Basic" plan has grown rapidly to 15 million.

넷플릭스가 '광고 포함 베이직' 요금제를 출시하며, 점점 더 복잡해지는 광고 지원 스트리밍 플랫폼의 경쟁 구도에 합류한 지 1년이 지났다. 넷플릭스는 1년간의 견고한 커넥티드 TV(CTV) 광고 지출의 증가와 비용에 민감한 소비자, 기존 카탈로그의 가치를 강조하는 할리우드 파업 등 무수히 많은 이벤트를 거치며 광고 지원 요금제인 '베이직' 단위의 전 세계 월간 활성 사용자 수가 1,500만 명으로 고속성장 했다고 밝혔다.

Netflix Basic With Ads turns 1 this month. Here are all the new ad formats and a look at the tier’s health

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"구글, 20억 지메일 사용자 위한 '실드 이메일' 개발...스팸메일 차단 강화"

구글이 20억 Gmail 사용자를 위한 '실드 이메일' 기능을 개발 중이라고 보도됐다. 애플의 'Hide My Email' 기능과 유사한 이 서비스는 사용자의...

유럽 우주기업 익스플로레이션 컴퍼니, 1억 6천만 달러 투자 유치

The European space startup The Exploration Company has raised $160 million in Series B funding. This capital will be used to develop 'Nyx', Europe's first reusable space capsule.

레노보, 하이브리드 AI 전략으로 두 자릿수 성장 달성

Lenovo reported double-digit growth in the second quarter of fiscal year 2025.

제이크 폴-마이크 타이슨 복싱 경기, 넷플릭스 시청자 6천만 돌파

The boxing match between Jake Paul and Mike Tyson drew 60 million household viewers on Netflix. Netflix announced this as a "record-breaking night," with peak concurrent streams reaching 65 million.