Netflix announced that it added 5.1 million paid subscribers in the third quarter of 2024, bringing its global subscriber count to 282.72 million. This represents an increase of over 14% compared to the same period last year. The third-quarter results significantly exceeded Wall Street expectations. Netflix reported revenue of $9.83 billion and net income of $2.4 billion, with earnings per share reaching $5.40. The ad-supported plan also showed remarkable growth. In countries where it's available, over 50% of new sign-ups chose this plan, and membership increased by 35% compared to the previous quarter. The company recently raised prices in some countries in Europe, the Middle East, Africa, and Japan, and has announced upcoming price increases in Spain and Italy. Netflix also stated plans to phase out the 'Basic' plan in Brazil. Netflix expects revenue of $10.1 billion and profit of $1.8 billion in the fourth quarter. Meanwhile, the company announced that it will dis
넷플릭스가 2024년 3분기에 510만 명의 유료 구독자를 추가해 전 세계 구독자 수가 2억 8272만 명에 달했다고 밝혔다. 이는 전년 동기 대비 14% 이상 증가한 수치다. 3분기 실적은 월가의 예상을 크게 상회했다. 넷플릭스는 98억 3천만 달러의 매출과 24억 달러의 순이익을 기록했으며, 주당 순이익은 5.40달러를 달성했다. 광고 지원 요금제의 성장세도 두드러졌다. 광고 지원 국가에서 신규 가입의 50% 이상이 이 요금제를 선택했으며, 전 분기 대비 35%의 회원 증가율을 보였다. 회사는 유럽, 중동, 아프리카 일부 국가와 일본에서 최근 가격을 인상했으며, 스페인과 이탈리아에서도 요금 인상을 예고했다. 또한 브라질에서 '베이식' 요금제를 단계적으로 폐지할 계획이라고 밝혔다. 넷플릭스는 4분기에 101억 달러의 매출과 18억 달러의 이익을 예상하고 있다. 한편, 회사는 2025년 1분기부터 구독자 수 정기 보고를 중단할 예정이라고 밝혔다.