A new report from RevenueCat on the subscription app economy reveals that most subscription mobile apps are not profitable, with the top 5% of apps generating 200 times the revenue of the bottom quartile after one year. The median monthly revenue for an app after 12 months is less than $50 USD. Only 17.2% of apps reach at least $1,000 in monthly revenue, and a mere 3.5% achieve $10,000, which is often considered a milestone for indie developers to work full-time on their app. Health and fitness apps perform better in terms of revenue generation compared to other categories like travel and productivity, which struggle the most. The report also highlights a decrease in subscriber retention after 12 months, suggesting consumers are canceling unnecessary subscriptions, but notes the overall growth of the ecosystem and predicts more apps will adopt no-trial subscription plans and diversify monetization strategies.
구독 앱 수익보고서에 따르면, 대부분의 구독 모바일앱은 수익성이 없으며, 상위 5%의 앱은 첫 해 하위 25%보다 200배 더 많은 수익을 창출한다. 앱이 12개월 후에 만드는 월간 수익의 중앙값은 $50 미만이다.
오직 17.2%의 앱만이 최소 월간수익 $1,000에 도달하지만 그 중 59%는 $2,500까지 성장한다. 오직 3.5%만이 개발자가 전업으로 앱 개발에 집중할 수 있는 $10,000의 수익에 도달한다. 건강 및 피트니스 앱은 수익성이 가장 높고 여행 및 생산성 앱은 어려움을 겪는다. 구독 가격이 인상되고 있으며, 평균 월 가격은 $8.01에 도달했습니다.
보고서는 또한 12개월 후 구독자 유지율이 감소해 소비자들이 필요하지 않은 구독을 취소하고 있다는 것을 시사하지만, 전환율과 같은 다른 지표는 증가하고 있어 업계는 여전히 성장중이라고 밝혔다.