In a biennial CMO survey conducted by Deloitte LLP, Duke University's Fuqua School of Business, and the American Marketing Association. When asked about the U.S. economy next year, marketing leaders are optimistic that it will be "better than this year." More organizations also said that integrating artificial intelligence into marketing has had a positive impact. Fewer marketers expect diversity, equity, and inclusion efforts to be a priority over the next five years. Additionally, marketing spending increased by 2.6% this year, reflecting a 75% decline in growth compared to a year ago (10.4%). However, the association said that spending is expected to increase to 7.2% next year due to a positive future outlook.
딜로이트 LLP, 듀크 대학교의 푸쿠아 경영대학원, 미국 마케팅 협회가 2년마다 실시하는 CMO 설문조사에서 내년 미국 경기를 묻는 질문에 마케팅 리더들은 "올 해 보다 더 좋아질 것"이라고 낙관적인 답변을 했다. 또한 인공지능을 마케팅에 통합한 결과 긍정적인 영향을 미쳤다고 답한 기업이 더 많아졌다. 향후 5년 동안 다양성, 형평성, 포용성을 위한 노력이 우선순위가 될 것으로 예상하는 마케터는 더 적었다. 또한 올해 마케팅 지출은 2.6% 증가했으며, 이는 1년 전(10.4%)에 비해 75% 감소한 성장률을 반영한다. 그러나 협회는 긍정적인 미래 전망에 따라 내년에는 지출이 7.2%로 증가할 것으로 예상된다고 밝혔다.