디지털 마케팅: 아마존의 일반 고객은 누구이며 어떤 특징을 가졌을까?

E-commerce giant Amazon is the world's second-largest retailer after Walmart, with net product sales of nearly $255.9 billion in 2023. Founded in Seattle in 1994, the e-commerce giant now employs more than 1.5 million people worldwide. According to data from consumer analytics firm Numerator, eight out of 10 U.S. shoppers have purchased something from Amazon in the past year. Amazon customers are most likely to be women born between 1965 and 1980, and the average annual income of customers is about $60,000, according to the report, which also found that customers are predominantly white. The report also found that the typical Amazon customer places 72 orders per year, with an average order value of about $37.

전자상거래 거인인 아마존은 월마트에 이어 세계에서 두 번째로 큰 소매 업체이며, 2023년 순 제품 판매는 거의 2,559억 달러에 달했다. 1994년 시애틀에서 설립된 전자상거래 대기업인 아마존은 현재 전 세계에 150만 명 이상의 직원을 보유하고 있습니다. 소비자 분석 기업 Numerator의 자료에 따르면, 미국 구매자 10명 중 8명은 지난 1년 동안 아마존에서 무언가를 구매했다. 보고서에 따르면 아마존 고객은 1965~1980년생 여성이 가장 많았으며, 고객의 평균 연간 소득은 약 6만 달러로 고객은 대부분 백인인 것으로 분석됐다. 또한 일반적인 아마존 고객은 연간 72회를 주문하는데 평균 주문 금액은 약 37달러로 확인됐다.

Amazon's average customer is a white Gen X woman who spent $2,662 there last year

앨리스

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