디지털 마케팅, ROI를 입증하고 개인 정보를 보호하는 14가지 방법

Recent and upcoming changes in data usage and privacy regulations are expected to challenge marketers by limiting their access to granular consumer insights. These changes could hamper agencies' ability to create effective and personalized marketing strategies, as well as their ability to accurately track success metrics and show clients a clear return on investment. Faced with these new and impending limitations, marketers will need to adapt by finding innovative ways to measure and report on campaign performance that comply with data use rules and don't violate user privacy.

데이터 사용 및 개인정보 보호 규정의 최근 및 향후 변화는 마케터들이 세분화된 소비자 인사이트에 대한 접근을 제한함으로써 어려움을 겪을 것으로 예상된다. 이러한 변화는 효과적이고 개인화된 마케팅 전략을 수립하는 대행사의 역량뿐만 아니라 성공 지표를 정확하게 추적하고 고객에게 명확한 투자 수익을 보여줄 수 있는 능력도 저해할 수 있다. 이러한 새롭고 임박한 한계에 직면한 마케터들은 데이터 사용 규칙을 준수하고 사용자의 개인 정보를 침해하지 않는 혁신적인 캠페인 성과 측정 및 보고 방법을 찾아 적응해야 한다.

Council Post: 14 Ways Digital Marketers Can Show ROI And Protect Privacy

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

스페이스X, 달 착륙선 '스타십'으로 루나 아웃포스트 로버 운송 계약

SpaceX has signed a contract to transport Lunar Outpost's rover 'Eagle' to the lunar surface using its moon lander 'Starship'.

백악관에 입성하는 암호화폐...트럼프 자문위원회 경쟁 치열

리플, 크라켄, 서클 등 주요 암호화폐 기업들이 트럼프 당선인이 약속한 암호화폐 자문위원회 참여를 적극 추진하고 있다. 7월 내슈빌 비트코인 컨퍼런스에서...

머스크와 라마스와미, 트럼프의 '정부효율부' 계획 공개

Elon Musk and Vivek Ramaswamy, appointed as co-leads of President-elect Donald Trump's "Department of Government Efficiency" (DOGE), have detailed their plans in an op-ed published in The Wall Street Journal.

미 법무부, 구글 해체 요구... 크롬 브라우저 매각 포함

The U.S. Department of Justice (DoJ) has officially called for the breakup of Google. In a 23-page document, it proposed...