"By offering a hybrid solution that allows channel partners to customize and run AI workloads on on-premises servers and PCs, this will help drive the adoption of generative AI in companies that don't want to store all their data in the cloud," said a Lenovo executive. "The expanded alliance with NVIDIA is a 'tremendous opportunity' for channel partners, as it will help drive generative AI adoption in enterprises that don't want to store all their data in the cloud." As part of the expanded alliance, Lenovo and NVIDIA will jointly deliver hybrid AI solutions to help channel partners bring AI to more businesses than ever before. "Creating private models in the field with your own data is a much bigger opportunity, and we think it will extend the value of generative AI," said Scott Tease, vice president and general manager of High Performance Computing and AI at Lenovo.
레노버의 한 임원은 "채널 파트너가 온프레미스 서버와 PC에서 AI 워크로드를 맞춤 설정하고 실행할 수 있는 하이브리드 솔루션을 제공함으로써 모든 데이터를 클라우드에 저장하지 않으려는 기업의 제너레이티브 AI 도입을 촉진하는 데 도움이 될 것"이라며, "엔비디아와의 제휴 확장은 채널 파트너에게 '엄청난 기회'"라고 말했다. 레노버와 엔비디아는 확장된 제휴의 일환으로 채널 파트너가 그 어느 때보다 더 많은 비즈니스에 AI를 제공할 수 있도록 하이브리드 AI 솔루션을 공동으로 제공할 계획이다. Lenovo의 고성능 컴퓨팅 및 AI 부문 부사장 겸 총괄 매니저인 Scott Tease는 "자체 데이터로 현장에서 프라이빗 모델을 생성하는 것은 훨씬 더 큰 기회이며, 이는 제너레이티브 AI의 가치를 확장할 것이라고 생각한다"고 말했다.