Microsoft confirmed that a nine-hour outage affecting Azure and Microsoft 365 services earlier this week was caused by a Distributed Denial-of-Service (DDoS) attack. The outage impacted several services, including Microsoft Entra, Power BI, Azure App Services, and more. An initial error in Microsoft's defense mechanisms exacerbated the impact of the attack instead of mitigating it. The company is preparing to release a Preliminary Post-Incident Review (PIR) within 72 hours and a Final Post-Incident Review within two weeks to provide further details and lessons learned.
마이크로소프트는 이번 주 초 발생한 9시간 동안의 대규모 애저 서비스 중단이 분산 서비스 거부(DDoS) 공격으로 인한 것이라고 확인했다. 이 공격은 마이크로소프트 365와 애저의 여러 서비스, 특히 Microsoft Entra, Power BI, Azure App Services 등을 포함한 여러 서비스에 영향을 미쳤다. 초기 방어 메커니즘이 제대로 작동하지 않아 문제가 증폭되었고, 마이크로소프트는 네트워크 구성 변경과 대체 경로로의 전환을 통해 문제를 완화하려고 했다. 회사는 72시간 이내에 초기 사건 검토 보고서를 발표할 예정이며, 두 주 내에 최종 보고서를 발표할 계획이다.