The digital marketing trends for 2024 will likely focus more on people than technology, with an expanded application of Artificial Intelligence (AI). AI-based marketing automation will automate mundane marketing tasks, enabling voice search, smart assistants, and chatbots. AI and predictive analytics will aid brands in understanding their audience better and personalizing customer experiences and marketing messages. The contribution of social media to website traffic is declining, with LinkedIn emerging as a key platform for B2B marketers. Content amplification, utilizing AI, is becoming a more effective way to drive engagement than traditional ads, targeting readers already interested in related content.
2024년 디지털마케팅 트렌드는 인공지능의 적용이 확대되면서 기술보다 사람에 초점을 맞출 것으로 예상된다. AI 기반 마케팅 자동화는 마케팅의 단순작업을 자동화하고, 음성 검색과 스마트 어시스턴트, 챗봇 등을 가능하게 한다. AI와 예측분석은 브랜드가 고객에 대해 더 많이 알고, 고객경험과 마케팅 메시지를 개인화하는 데 도움을 준다. 소셜미디어의 웹사이트 트래픽 기여도는 감소하고 있으며, B2B 마케터들에게는 링크드인이 중요한 플랫폼으로 부상하고 있다. AI를 활용한 콘텐츠 증폭은 기존 광고보다 더욱 효과적인 참여 유도 방식이다. 독자들이 이미 관심을 가지고 있는 관련 콘텐츠를 활용해 더 높은 참여율과 전환율을 달성할 수 있다.