마케팅과 인공지능, 착한 아이일까 아니면 장난꾸러기?

Do we still remember the days when we wrote our Christmas wish lists to Santa Claus with innocent hopes and dreams? Today, children dictate their Christmas wish lists to a digital assistant instead of writing them by hand. Technology and artificial intelligence have become part of almost every aspect of our lives. Online anonymity is a thing of the past. If you walk into a store and don't make a purchase, you may feel like the shopkeeper doesn't know you're there. Of course, that doesn't mean they're not interested in learning about you. It just means they didn't have the opportunity. Even in those cases, the customer might have received a wave, a nod, or a "Come back again." But online shopping has never offered the opportunity to invite customers back. Until now. Artificial intelligence, like a cyber Sherlock Holmes, can analyze our digital history - our preferences, demographics, and contact information - all from the crumbs of data we leave behind in our online journeys. The data age was always destined to become a hyper-targeted reality for marketers to predict our desires before we write our letters to Santa, type something into a Google search, or even whisper them to Alexa. It has just arrived before some people were ready. But that doesn't mean it has to be a bad thing.

편지에 순진한 소망과 꿈을 적어 산타클로스에게 보내던 시절을 우리는 기억하고 있을까? 지금은 아이들이 손으로 편지를 쓰는 대신 스마트 스피커에 크리스마스 선물 목록을 부르는 시대다. 기술과 인공지능이 우리 삶의 거의 모든 부분에 스며들고 있다. 온라인 무명성은 이제 과거의 이야기다. 실제 상점에 들어가 물건을 사지 않으면 가게 주인이 당신의 존재를 모르는 것처럼 느껴질 수 있다. 물론 가게 주인이 당신에 대해 알고 싶지 않은 것은 아니지만, 그럴 기회가 없었을 뿐이다. 심지어 그런 경우에도 고객에게는 인사, 고개 끄덕임, "또 오세요" 쯤의 인사가 있었을지도 모른다. 하지만 온라인 쇼핑에서는 고객을 돌아오게 할 기회가 없다. 적어도 지금까지. 인공지능은 마치 사이버 셜록 홈즈처럼 우리의 온라인 활동에서 남긴 데이터 흔적을 통해 선호도, 인구통계학적 정보, 연락처 등 우리의 디지털 역사를 분석할 수 있다. 데이터 시대는 언제나 마케팅 담당자들이 우리가 크리스마스 선물 목록을 쓰거나 구글 검색창에 무언가를 입력하거나 심지어 알렉사에게 속삭이기도 전에 우리의 욕망을 예측할 수 있는 고도 타겟팅된 현실이 될 운명이었다.

Marketing and AI — Naughty or Nice? – Inside Sources | Prescott eNews

버트

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