메르세데스-벤츠, GenAI기반 어시스턴트... '길 위의 동반자' 제시

The ability of automotive voice assistants to have human-like conversations is dramatically changing the driving experience. Traditional voice command systems are functional but limited to pre-programmed intelligent answers and scripted interactions. Advances in generative AI have allowed them to move beyond these limitations and provide a more dynamic and personalized experience. One automaker at the forefront of this change is Mercedes-Benz. The company recently unveiled an upgraded MBUX virtual assistant, which uses generative AI to have more natural and friendly conversations with drivers. These changes are in line with changing consumer preferences. According to a PYMNTS Intelligence study, 65% of consumers have used voice technology, and 15% have used voice features specifically integrated into their car. This shows that consumers prefer a smarter, simpler, and more connected life.

자동차 음성 비서가 인간과 같은 대화를 나눌 수 있게 되면서 운전 경험이 크게 변화하고 있다. 기존의 음성 명령 시스템은 기능적이지만 미리 프로그래밍된 지능적인 답변과 대본 상호 작용으로 제한되어 있었다. 하지만 제너레이티브 AI의 발전으로 이러한 한계를 뛰어넘어 더욱 역동적이고 개인화된 경험을 제공할 수 있게 된 것이다. 이러한 변화의 선두에 선 자동차 제조업체는 메르세데스-벤츠다. 메르세데스-벤츠는 최근 업그레이드된 MBUX 가상 비서를 선보였는데, 이 비서는 제너레이티브 AI를 사용하여 운전자와 더욱 자연스럽고 친근한 대화를 나눌 수 있다. 이러한 변화는 소비자들의 선호도 변화와도 맞닿아 있다. PYMNTS 인텔리전스 연구에 따르면 소비자의 65%가 음성 기술을 사용했으며, 15%는 특히 자동차에 통합된 음성 기능을 사용했다. 이는 소비자들이 더 똑똑하고 간단하며 더 연결된 일상을 선호한다는 것을 보여준다.

GenAI Transforms ICar Voice Assistants Into Road Companions

버트

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