The continued growth of meta could be the fate of startup retailers Temu and Shein, according to a report. Marketing expert Victor Lee said that like many Facebook and Instagram users, when he opens one of the meta apps, he is bombarded with ads from he said he's been bombarded with ads from Temu. Recently, he saw a generic golf bag promotion on his Instagram feed. As a golf novice, Lee was intrigued, so he clicked on the ad and landed on Temu's storefront. "They know I'm a golf lover," Lee said. They can look at my Instagram and see that I follow a lot of golfers, golf shoes, etc." Lee said. The growth of Temu and Shine is expected to play a significant role in Meta's ad revenue. Meta's ad revenue grew 20% year-over-year to $28.2 billion in Q2 2023. Meta has experienced a slowdown in growth over the past few years. In Q4 2022, the company reported revenue of $10.2 billion, down 20% year-over-year.
메타의 지속적인 성장이 신생 소매업체인 테무(Temu)와 쉬인(Shein)의 운명에 달려있을 수 있다는 전망이 나왔다. 마케팅 전문가 Victor Lee는 많은 Facebook 및 Instagram 사용자와 마찬가지로 메타 앱 중 하나를 열 때 테무의 광고 홍수에 시달리고 있다고 말했다. 최근 그는 인스타그램 피드에서 일반적인 골프 가방 프로모션을 보았다. 골프 초보자인 Lee는 흥미를 느껴 광고를 클릭했고, 테무의 스토어 프런트에 착륙했다. Lee는 "그들은 내가 골프 애호가라는 것을 알고 있습니다. 내 인스타그램을 보고 내가 많은 골프 선수와 골프 신발 등을 팔로우하고 있다는 것을 알 수 있습니다."라고 말했다. 테무와 쉬인의 성장은 메타의 광고 수익에 중요한 역할을 할 것으로 예상된다. 메타의 광고 수익은 2023년 2분기에 전년 대비 20% 증가한 282억 달러를 기록했다. 메타는 지난 몇 년 동안 성장 둔화를 겪어왔다. 2022년 4분기에는 전년 대비 20% 감소한 102억 달러의 매출을 기록했다.