Meta has announced an AI sandbox to help advertisers create alternative copy, text-prompted backgrounds, and image cropping for Facebook and Instagram ads. Meta's announcement comes after Andrew Bosworth, Meta's chief technology officer, said last month that the company plans to "use generative AI technology in ads." The feature is available to select advertisers and will be rolled out to more in July.
메타가 광고주들이 페이스북·인스타그램 광고의 대체 카피, 텍스트 프롬프트를 통한 배경 생성, 이미지 자르기를 만들 수 있도록 지원하는 AI 샌드박스를 발표했다. 메타의 이번 발표는 지난달 메타의 최고기술책임자인 앤드류 보스워스가 "광고에 생성형 AI 기술을 사용할 계획"이라고 밝힌 이후 나온 것으로 해당 기능은 일부 광고주에게만 제공되며, 7월에는 더 많은 광고주에게 제공될 예정이다.
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