메타, 메신저 비즈니스 채팅에 새로운 라벨 추가

Meta has introduced new labels to Messenger's business chats. The "Business Chat" label now appears in the top title bar, along with a new shortcut link called "Business Chat and Your Personal Information." Clicking this link will bring up an additional explanation screen. The main purpose of this measure is to clarify that business chats are not protected by end-to-end encryption like personal chats and that users are providing information to Meta and the business, which can be used for future advertising and marketing. Meta implemented this update to help users understand the scope and purpose of these interactions.

메타가 메신저의 비즈니스 채팅에 새로운 라벨을 도입했다. 이제 비즈니스 채팅에는 상단 제목 표시줄에 "비즈니스 채팅" 라벨이 추가되며, "비즈니스 채팅과 귀하의 개인 정보"라는 바로 가기 링크도 새로 생겼다. 이 링크를 클릭하면 추가 설명 화면이 나타난다. 이번 조치의 주요 목적은 비즈니스 채팅이 개인 채팅과 달리 엔드 투 엔드 암호화의 보호를 받지 않으며, 사용자가 메타와 비즈니스에 정보를 제공하게 되고, 이 정보가 향후 광고와 마케팅에 활용될 수 있음을 명확히 하기 위함이다. 메타는 사용자가 이러한 상호작용의 범위와 목적을 인식하도록 돕기 위해 이번 업데이트를 진행했다.

Meta Adds New Labels to Business Chats in Messenger

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"2025년 디지털 마케팅, AI와 개인화가 대세"

Digital marketing expert Deepak Bansal has forecasted digital marketing trends for 2025 and beyond.

구글, 아이폰용 독립 Gemini AI 앱 출시

Google has launched a standalone 'Gemini AI' app for iPhone.

'크롬 쿠키' 동의 절차 앞둔 구글…광고업계 대안 요구

구글이 크롬 브라우저의 쿠키 사용 결정권을 사용자에게 이양하기로 결정했으나, 프라이버시 샌드박스 API 개발은 지속할 예정이다. 광고 및 마케팅 업계는 크롬의...

데이터로봇, 새로운 AI 제품으로 파트너십 강화 나서

Venky Veeraraghavan, Chief Product Officer of DataRobot, a company specializing in AI and machine learning solutions, has stated that their recently launched AI products will be a turning point for partner relationships.