Meta has introduced a virtual currency called 'Meta Credits' to its metaverse platform 'Horizon Worlds'. This was initially launched in the United States, Canada, and the United Kingdom, allowing users to purchase premium items within the platform using these credits15. Meta quietly rolled out this update, and currently, the credits cannot be transferred between accounts. Users under 13 years old require parental permission, and the system is expected to expand to other countries in the future15. Industry experts view this as Meta's attempt to grow a virtual economy similar to platforms like Roblox. It is also anticipated that 'Horizon Worlds Creators' will be able to monetize their creations25. However, the introduction of microtransactions has raised concerns about excessive spending by children, along with criticism. The EU has already held court hearings on the legality of such practices1. Meta's decision is interpreted as an attempt to strengthen its revenue model by leveraging its dominance in the XR industry. There is a possibility that similar systems may be introduced in other XR devices using Meta's open-source Quest OS in the future15.
메타가 자사의 메타버스 플랫폼인 '호라이즌 월드'에 가상화폐 '메타 크레딧'을 도입했다. 이는 미국, 캐나다, 영국에서 먼저 시작되었으며, 사용자들은 이 크레딧으로 플랫폼 내 프리미엄 아이템을 구매할 수 있다. 메타는 이번 업데이트를 조용히 진행했으며, 현재 크레딧은 계정 간 이전이 불가능하다. 13세 미만 사용자는 보호자의 허가가 필요하며, 향후 다른 국가로의 확대가 예상된다. 업계 전문가들은 메타가 로블록스와 같은 플랫폼처럼 가상 경제를 성장시키려는 의도로 보고 있다. 또한 '호라이즌 월드 크리에이터'들이 자신의 창작물로 수익을 낼 수 있는 시스템도 예상된다. 그러나 마이크로트랜잭션의 도입은 어린이들의 과도한 지출 우려와 함께 비판의 목소리도 나오고 있다. EU에서는 이미 이러한 관행의 합법성에 대한 법정 심리가 진행된 바 있다. 메타의 이번 결정은 XR 산업에서의 지배력을 활용해 수익 모델을 강화하려는 시도로 해석된다. 향후 메타의 오픈소스 퀘스트 OS를 사용하는 다른 XR 기기에서도 유사한 시스템이 도입될 가능성이 있다.