메타, 미국 선거 후 정치 광고 금지 연장... "허위정보 확산 방지 위해"

Meta, the parent company of Facebook, has announced that it will extend its ban on new political ads until later this week following the U.S. election. This measure is in response to the spread of misinformation that occurred during the previous presidential election. Meta disclosed this information through a blog post on Monday. During the restriction period, new political ads will not be allowed, but ads that were already displayed before the ban was implemented can continue to run with limited editing options. This decision reflects the trend of tech companies intensifying their scrutiny to prevent the spread of misinformation during election periods. Meta's action appears to be an effort to address concerns about political influence exerted through social media platforms.

페이스북의 모회사인 메타가 미국 선거 이후 새로운 정치 광고 금지 조치를 이번 주 후반까지 연장한다고 밝혔다. 이는 이전 대선에서 발생한 허위정보 확산 문제에 대응하기 위한 조치다. 메타는 월요일 블로그를 통해 이 같은 내용을 공개했다. 제한 기간 동안 새로운 정치 광고는 허용되지 않지만, 금지 조치 시행 전 이미 노출된 광고는 제한적으로 계속 게재될 수 있다. 이번 결정은 기술 기업들이 선거 기간 동안 허위정보 확산을 막기 위해 감시를 강화하고 있는 추세를 반영한다. 메타의 이러한 조치는 소셜 미디어 플랫폼을 통한 정치적 영향력 행사에 대한 우려를 해소하기 위한 노력으로 보인다.

Meta to extend ban on new political ads after U.S. election

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

애플, 직원 감시 및 입막음 혐의로 소송 당해

Apple is facing a lawsuit over allegations of illegally monitoring employees' personal information and prohibiting discussions about working conditions.

중국의 AI 개발, '혁신과 통제' 사이 줄타기

China is performing a balancing act, trying to surpass the United States in artificial intelligence (AI) development while maintaining the Communist Party's control.

AI 쇼핑 에이전트, 온라인 쇼핑의 새로운 트렌드로 부상

Tech companies are accelerating the development of AI shopping agents.

블루스카이, 첫 백만 팔로워 탄생... 주인공은 'AOC'

U.S. Representative Alexandria Ocasio-Cortez (AOC) has become the first individual account to reach one million followers on the decentralized social media platform Bluesky.