Meta, the parent company of Facebook, has announced that it will extend its ban on new political ads until later this week following the U.S. election. This measure is in response to the spread of misinformation that occurred during the previous presidential election. Meta disclosed this information through a blog post on Monday. During the restriction period, new political ads will not be allowed, but ads that were already displayed before the ban was implemented can continue to run with limited editing options. This decision reflects the trend of tech companies intensifying their scrutiny to prevent the spread of misinformation during election periods. Meta's action appears to be an effort to address concerns about political influence exerted through social media platforms.
페이스북의 모회사인 메타가 미국 선거 이후 새로운 정치 광고 금지 조치를 이번 주 후반까지 연장한다고 밝혔다. 이는 이전 대선에서 발생한 허위정보 확산 문제에 대응하기 위한 조치다. 메타는 월요일 블로그를 통해 이 같은 내용을 공개했다. 제한 기간 동안 새로운 정치 광고는 허용되지 않지만, 금지 조치 시행 전 이미 노출된 광고는 제한적으로 계속 게재될 수 있다. 이번 결정은 기술 기업들이 선거 기간 동안 허위정보 확산을 막기 위해 감시를 강화하고 있는 추세를 반영한다. 메타의 이러한 조치는 소셜 미디어 플랫폼을 통한 정치적 영향력 행사에 대한 우려를 해소하기 위한 노력으로 보인다.