Meta's Threads app now has more than 150 million monthly users, an increase of about 20 million new users since February. During Meta's first-quarter earnings call, Mark Zuckerberg said that the app continues to be on the trajectory he had hoped for. Although slower than its initial explosive growth, Threads is showing steady growth. Some metrics suggest that Threads is outperforming X (formerly Twitter), and it recently scored another significant win when Taylor Swift joined the platform. Threads is currently the only app among Meta's offerings that doesn't have advertising and doesn't directly generate revenue, but this may change if the app's reach continues to expand. Zuckerberg previously mentioned that the company would focus on monetization only after the app has grown sufficiently.
메타의 스레드 앱은 현재 월간 사용자 수가 1억 5천만 명을 넘어섰으며, 이는 2월 대비 약 2천만 명이 증가한 수치이다. 마크 주커버그는 1분기 실적 발표에서 스레드 앱이 계속해서 기대했던 궤도에 있다고 말했다. 초기의 폭발적인 성장에 비해 속도는 느려졌지만, 스레드는 꾸준한 성장세를 보이고 있다. 일부 지표에 따르면 스레드는 X(구 트위터)보다 더 나은 성과를 보이고 있으며, 테일러 스위프트의 합류로 또 다른 의미 있는 승리를 거두었다. 스레드는 현재 메타의 앱 중 유일하게 광고가 없어 직접적인 수익을 창출하지 않지만, 앱의 도달 범위가 계속 확대된다면 이는 변할 가능성이 있다. 주커버그는 앱이 충분히 성장한 후에야 수익화에 초점을 맞출 것이라고 언급한 바 있다.