메타, 스레드 플랫폼의 '인게이지먼트 베이트' 문제 해결 나서

The 'engagement bait' problem is becoming increasingly serious on Threads, the social media platform operated by Meta. Instagram head Adam Mosseri acknowledged this issue and stated that efforts are being made to address it. Engagement bait refers to posts intentionally created to encourage user interaction, such as banal questions or invitations for open discussions. The algorithm-based feed system of Threads is causing these posts to spread easily. Mosseri said, "Not all comments or replies are good," expressing concern about indiscriminate spread while acknowledging the importance of comment engagement on the platform. Meta has stated that they are working to 'get under control' this issue, but specific solutions have not yet been disclosed.

메타가 운영하는 소셜 미디어 플랫폼 스레드에서 '인게이지먼트 베이트(engagement bait)' 문제가 심각해지고 있다. 인스타그램 책임자 아담 모세리는 이 문제를 인식하고 해결을 위해 노력 중이라고 밝혔다. 인게이지먼트 베이트란 사용자들의 상호작용을 유도하기 위해 의도적으로 만든 진부한 질문이나 열린 토론 초대 등의 게시물을 말한다. 스레드의 알고리즘 기반 피드 시스템으로 인해 이러한 게시물들이 쉽게 확산되는 문제가 발생하고 있다. 모세리는 "모든 댓글이나 답글이 좋은 것은 아니다"라며, 플랫폼에서 댓글 참여의 중요성을 인정하면서도 무분별한 확산에 대한 우려를 표명했다. 메타는 이 문제를 '통제하려' 노력 중이라고 밝혔지만, 구체적인 해결 방안은 아직 공개되지 않았다.

Threads knows it has an engagement bait problem

앨리스

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