The Meta platform threw another arrow into its long-running conflict with Apple on Friday (local time). Facebook's parent company issued a notice encouraging advertisers to utilize a workaround to avoid paying Apple a 30% service fee. The workaround specifically applies to "booster posts," a type of ad that Meta has long offered on both Facebook and Instagram. They allow users to extend the reach of content by purchasing directly from their smartphones. Booster posts reportedly generate billions of dollars in revenue for Meta each year and represent a significant portion of its ad revenue from small businesses, according to industry insiders. Later this month, Meta will begin charging U.S. advertisers an additional 30 percent markup on top of the rate paid to Apple if they continue to buy booster posts on its iPhone and iPad apps. The conflict between the two self-proclaimed big tech giants looks set to escalate.
메타 플랫폼은 15일(현지시간), 애플과 오랜 기간 지속된 갈등에 또 다른 화살을 던졌다. 페이스북 모회사인 메타는 광고주들이 애플에게 30%의 서비스 요금을 지불하지 않도록 해결 방법을 활용하도록 권장하는 안내문을 발표했다. 이 해결 방법은 구체적으로 메타가 오랫동안 페이스북과 인스타그램 모두에서 제공해 온 광고 유형인 '부스터 게시물'에 적용된다. 사용자는 스마트폰에서 직접 구매하여 콘텐츠의 도달 범위를 확대할 수 있다. 업계 관계자에 따르면 부스터 게시물은 메타에게 매년 수십억 달러의 수익을 창출하며 소기업으로부터의 광고 수익에서 중요한 부분을 차지하는 것으로 전해진다. 메타는 이달 말 미국 광고주들이 아이폰 및 아이패드 앱에서 계속해서 부스터 게시물을 구매하는 경우 애플에게 지불되는 추가 30% 가산 요금을 청구할 예정이다. 빅테크 기업을 자처하는 양사 간의 갈등은 점차 장기화될 조짐이다.