Meta and Universal Music Group (UMG) announced that they have signed an expanded, multi-year licensing agreement. This contract is designed to provide new business opportunities for artists and composers on Meta's various platforms, including Facebook, Instagram, and WhatsApp. Notably, this partnership expansion is drawing attention as it includes measures to address unauthorized content created by artificial intelligence (AI). "We are thrilled that Meta shares our artist-centric vision," said Michael Nash, UMG’s Chief Digital Officer. "We will continue to work with Meta to address the issue of unauthorized AI content."
메타(Meta)와 유니버설 뮤직 그룹(Universal Music Group, UMG)이 다년간의 확장된 라이선싱 계약을 체결했다고 밝혔다. 이번 계약은 페이스북, 인스타그램, 왓츠앱 등 메타의 다양한 플랫폼에서 아티스트와 작곡가들에게 새로운 비즈니스 기회를 제공하기 위해 마련되었다. 특히 이번 파트너십 확장에는 인공지능(AI)이 생성한 무단 콘텐츠에 대한 대응이 포함되어 있어 주목받고 있다. UMG의 최고 디지털 책임자 마이클 내쉬(Michael Nash)는 “메타가 우리의 아티스트 중심 비전을 공유하게 되어 기쁘다”라며, “앞으로도 무단 AI 콘텐츠 문제를 해결하기 위해 메타와 협력할 것”이라고 밝혔다.