In today's B2B market, companies are increasingly relying on digital marketing to attract and convert potential customers. In a competitive business environment, effective digital marketing is essential, and by building a purposeful digital marketing team, companies can stay ahead of the competition. To build an effective digital marketing team, you need to ensure you have talent with these 12 key skills and competencies. Data-driven marketing, content marketing, social media marketing, search engine optimization (SEO), paid search advertising (PPC), email marketing, automation, personalization, and multi-channel marketing. By building a digital marketing team with these skills and competencies, businesses can run consumer-based engagement campaigns, increase website traffic, build brand awareness, and build relationships with potential customers.
오늘날 B2B 시장에서 기업들은 잠재 고객을 유치하고 전환하기 위해 디지털 마케팅에 점점 더 의존하고 있다. 치열한 비즈니스 환경에서 효과적인 디지털 마케팅은 필수적으로, 목적이 있는 디지털 마케팅 팀을 구축함으로써 기업은 경쟁에서 앞서 나갈 수 있다. 효과적인 디지털 마케팅 팀을 구축하려면 다음과 같은 12가지 핵심 기술과 역량을 갖춘 인재를 확보해야 한다. 데이터 중심 마케팅, 콘텐츠 마케팅, 소셜 미디어 마케팅, 검색 엔진 최적화(SEO), 지불 검색 광고(PPC), 이메일 마케팅, 자동화, 개인화, 다중 채널 마케팅 등 이러한 기술과 역량을 갖춘 디지털 마케팅 팀을 구축하면 기업은 소비자 기반의 참여 캠페인과 웹사이트 트래픽 증가, 브랜드 인지도를 높이고 잠재 고객과 관계를 구축할 수 있다.