Shopping habits have changed since the coronavirus pandemic and the resulting lockdown measures. For many people, especially younger consumers, the lines between social media and e-commerce are blurring. In particular, as in-store shopping became impossible, TikTok downloads skyrocketed, starting a trend that has been described as a cultural phenomenon. According to Lilia Souri and AJ Pulvirenti, who co-host the marketing podcast "Gen Z on Gen Z," TikTok is winning among their generation. “With tremendous advancements in algorithms, TikTok has become one of the largest platforms in the world, and shopping behavior was happening across TikTok even before TikTok Shop was created,” Souri said. TikTok faced a major crisis following the US ban. So what will happen to social shopping? Social shopping is a large and fast-growing market. It was worth $570 billion (£446 billion) globally in 2023, and is expected to be worth more than $1 trillion by 2028, according to estimates by Statista. Looking at the number of users, Facebook still has the largest presence in social shopping. According to Jasmine Enberg, principal social media analyst at E Marketer, most transactions take place on Facebook Marketplace, which "is still one of the few places that Gen-Z and younger people frequent." . Amazon also added the Consult-a-Friend feature last year. This feature allows consumers to seek advice from friends while scrolling through the app. In addition, 'Instagram Reels' is evaluated as the app that can most naturally reach many TikTok users. What is certain is that we can only make predictions now, and there is no conclusion yet.
코로나 팬데믹과 그로 인한 봉쇄 조치 이후 쇼핑 습관은 변화되었다. 많은 사람들, 특히 젊은 소비자들에게는 소셜 미디어와 전자상거래 사이의 경계가 흐려지고 있다. 특히, 직접 매장에서 쇼핑할 수 없게 되자 TikTok 다운로드가 급증하면서, 문화 현상으로 묘사되는 추세가 시작되었다. 마케팅 팟캐스트 "Gen Z on Gen Z"를 공동 진행하는 리리아 소우리(Lilia Souri)와 AJ 풀비렌티( AJ Pulvirenti)에 따르면, TikTok은 그들의 세대에서 승리하고 있다고 평가했다. 소우리는 "알고리즘의 엄청난 진보에 따라 틱톡은 전 서계 가장 큰 플랫폼 중 하나가 되었으며, TikTok Shop이 만들어지기 전에도 틱톡 전체에서 쇼핑 행태가 일어나고 있었다"고 말했다. 이러한 틱톡이 미국의 금지 조치에 따라 큰 위기를 맞았다.그렇다면 소셜 쇼핑은 어떻게 될까? 소셜 쇼핑은 크고 빠르게 성장하고 있는 시장입니다. 2023년에 전 세계적으로 5700억 달러(4460억 파운드)의 가치가 있었으며, Statista의 추정에 따르면 2028년에는 1조 달러 이상의 가치가 될 것으로 예상된다. 사용자 수를 보면 여전히 Facebook이 소셜 쇼핑에서 가장 큰 존재감을 보이고 있다. E Marketer의 주요 소셜 미디어 분석가 자스민 엔버그(Jasmine Enberg)에 따르면 대부분의 거래는 Facebook Marketplace에서 이루어지며, "Facebook에서는 여전히 Gen-Z와 젊은 사람들이 자주 방문하는 몇 안 되는 곳 중 하나다"라고 밝혔다. 아마존 역시 지난 해 Consult-a-Friend 기능을 추가했다. 이 기능은 소비자가 앱을 통해 스크롤하는 동안 친구들에게 조언을 구할 수 있게 해준다. 또한 'Instagram Reels'도 많은 틱톡 사용자들에게 가장 자연스럽게 다가갈 수 있는 앱으로 평가 받고 있다. 확실한건 지금은 예상을 할 수 있을 뿐 아직 결론이 나지 않았다는 점이다.