미국, 대형 SUV 문제 해결을 위한 새로운 규정 제안

The U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has proposed new vehicle regulations to reduce pedestrian deaths. This regulation reflects the fact that the increase in large SUVs and trucks poses a greater threat to pedestrians and is expected to require changes in vehicle design. NHTSA has not required vehicle design changes to prevent pedestrian deaths in over 50 years. If this rule goes into effect, it could permanently alter the way vehicles are designed in the United States. “It’s good to see that NHTSA is acknowledging that it wants to regulate larger vehicles without relying solely on pedestrian detection technology,” said David Zipper, senior research fellow at the MIT Mobility Initiative.

미국 국가도로교통안전청(NHTSA)이 보행자 사망을 줄이기 위해 새로운 차량 규정을 제안했다. 이번 규정은 대형 SUV와 트럭의 증가가 보행자에게 더 큰 위협이 된다는 점을 반영하고 있으며, 차량 설계에 변화를 요구할 것으로 보인다. NHTSA는 50년 넘게 보행자 사망 예방을 위해 차량 설계를 변경하도록 요구한 적이 없었다. 이번 규정이 시행되면 미국의 차량 설계 방식이 영구적으로 바뀔 수 있다. MIT 모빌리티 이니셔티브의 데이비드 지퍼(David Zipper) 수석 연구원은 “NHTSA가 보행자 감지 기술에만 의존하지 않고 차량의 대형화를 규제하려는 점을 인정한 것이 반갑다”고 말했다.

The US finally takes aim at truck bloat

버트

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