Teenagers in the U.S. are watching more videos on YouTube than on Netflix, according to a new survey from investment bank Piper Sandler. The teens surveyed said they spent 29.1% of their daily video consumption time on Google-owned YouTube, surpassing Netflix for the first time at 28.7%. Time on YouTube has increased since the spring, gaining nearly a percentage point, while Netflix has fallen more than two percentage points. This data point demonstrates that the streaming business is becoming more competitive and underscores YouTube’s robust position as a free provider of online video, particularly among young people.
미국 청소년들은 넷플릭스보다 유튜브에서 더 많은 비디오를 시청한다고 설문조사에서 밝혔다. 이 설문에 따르면, 청소년들은 유튜브에서 일일 비디오 소비 시간의 29.1%를 보내며, 넷플릭스는 처음으로 28.7%로 밀렸다. 유튜브에서의 시간은 봄 이후로 증가했으며, 냇플릭스는 2%P 이상 하락했다. 이런 결과는 스트리밍 비즈니스가 점점 경쟁이 치열해지고 있음을 보여주며, 특히 젊은이들 사이에서 온라인 비디오의 무료 제공업체로서 유튜브의 강력한 위치를 증명하고 있다.