There is a trend among some young people in the U.S. to use feature phones or "dumb phones" due to concerns about mental health and a desire for more intentional technology use. Companies like HMD Global, Punkt, and Light are catering to this trend by selling minimalist devices. While the market for feature phones in North America has been relatively flat, it is predicted to increase by up to 5% in the next five years.
미국에서는 정신 건강 문제와 의도적인 기술 사용으로 인해 일부 젊은이들 사이에서 스마트폰 대신 '멍청이 폰(dumb phoen)' 또는 피처폰을 사용하는 경향이 증가하고 있다. 이러한 추세에 대응하여 HMD글로벌과 같은 회사에서 미니멀리즘 디바이스를 판매하고 있다. 북미의 피처폰 시장은 대체로 안정적이지만 향후 5년 동안 최대 5% 성장할 것으로 예상된다.
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