Boeing has announced a major restructuring that will reduce its workforce by approximately 17,000 employees, equivalent to 10% of its total staff. CEO Kelly Ortberg stated that this decision was made to maintain long-term competitiveness. This announcement came amid a large-scale strike involving 33,000 machinists, which has halted production of key models including the 737 Max. Boeing has also delayed the delivery schedule of its 777X aircraft from 2025 to 2026 due to development challenges. The company has been facing a series of issues recently, including the door plug detachment incident on the 737 Max 9 model, pleading guilty to two fatal accidents in the past, and delays in the return of the Starliner spacecraft. Through this restructuring, Boeing is expected to focus on financial stabilization and resolving technical issues.
보잉이 전체 인력의 10%에 해당하는 약 17,000명을 감축하는 대규모 구조조정을 발표했다. 켈리 오트버그(Kelly Ortberg) CEO는 장기적인 경쟁력 유지를 위해 이같은 결정을 내렸다고 밝혔다. 이번 발표는 33,000명의 기계공이 참여한 대규모 파업 중에 이뤄졌으며, 이로 인해 737 맥스 등 주요 기종의 생산이 중단된 상태다. 보잉은 또한 개발 과정의 어려움으로 인해 777X 비행기의 납품 일정을 2025년에서 2026년으로 연기했다. 회사는 최근 737 맥스 9 기종의 도어 플러그 이탈 사고, 과거 두 건의 치명적 사고에 대한 유죄 인정, 스타라이너 우주선의 귀환 지연 등 연이은 문제로 어려움을 겪고 있다. 이번 구조조정을 통해 보잉은 재정 안정화와 함께 기술적 문제 해결에 집중할 것으로 보인다.