It's a big bet for Volvo. Volvo has pledged to produce 100% electric vehicles in the next 10 years, and CEO Jim Rowan is making very different bets than the rest of the auto industry when it comes to software and revenue. In Jim's view, automakers are going through three big changes at once: electrification, autonomy, and direct-to-consumer sales. Most automakers are responding to these changes by aggressively integrating hardware and software and trying to treat cars like smartphones. This doesn't just mean installing large screens in cars. It means treating those screens and the apps that run on them like a platform, much like Apple and Google monetize iOS and Android. and attempt to monetize them with advertising, commerce, and subscription features. This is changing everything about cars: how they are designed and manufactured, how they are marketed and sold, and how they are supported and monetized for years after purchase. Most automakers are working to create new recurring revenue streams from services like Apple CarPlay.
볼보에게는 큰 도전이다. 볼보는 앞으로 10년 안에 100% 전기차를 생산하겠다고 약속했으며, 짐 로완 CEO는 소프트웨어와 수익에 있어서도 다른 자동차 업계와는 매우 다른 베팅을 하고 있다. 짐의 견해에 따르면 자동차 제조업체는 전기화, 자율성, 소비자 직접 판매라는 세 가지 큰 변화를 한꺼번에 겪고 있다고 밝혔다. 대부분의 자동차 제조업체는 하드웨어와 소프트웨어를 적극적으로 통합하고 자동차를 스마트폰처럼 취급하려고 노력함으로써 이러한 변화에 대응하고 있다. 이는 단순히 자동차에 대형 스크린을 설치하는 것을 의미하는 것이 아니다. 애플과 구글이 iOS와 Android에서 수익을 창출하는 것처럼 이러한 화면과 화면에서 실행되는 앱을 플랫폼처럼 취급하고 광고, 커머스, 구독 기능으로 수익을 창출하려는 시도를 의미한다. 이러한 변화는 자동차의 설계 및 제조 방식, 마케팅 및 판매 방식, 구매 후 수년간의 지원 및 수익 창출 방식 등 자동차에 대한 모든 것을 바꾸고 있다. 대부분의 자동차 제조업체는 애플 카플레이와 같은 서비스에서 새로운 반복 수익원을 창출하기 위해 노력하고 있다.