BlueSKY, an open-source platform known as a Twitter alternative, has announced that it is completely eliminating its waiting list and opening its service to all users. Launched in beta last spring, BlueSKY currently has about three million users. The number of users is expected to grow rapidly now that anyone can sign up without an invitation. BlueSky was an internal project started by Jack Dorsey during his time at Twitter as one of the many companies pursuing decentralized social media to overcome the problems of centralized platforms like Facebook, X, and TikTok. "We have a firm belief that the future of our society must be open and decentralized," says Jay Graber, CEO of Blue Sky. We believe it contributes to the overall public discourse." BlueSky says it will soon take a similar approach to content moderation, allowing third parties to create their own "labeling services" for BlueSky content.
트위터 대안으로 알려진 오픈 소스 플랫폼 블루스카이(BlueSKY)가 대기 명단을 완전히 없애고 모든 사용자에게 서비스를 개방한다고 밝혔다. 작년 봄 베타 버전으로 출시된 블루스카이는 현재 약 300만 명의 사용자를 보유하고 있다. 초대장 없이 누구나 등록할 수 있게 되면서 사용자 수는 급격히 증가할 것으로 예상된다. 블루스카이는 페이스북, X, 틱톡과 같은 중앙 집중식 플랫폼의 문제점을 극복하기 위해 분산형 소셜 미디어를 추구하는 기업들 중 하나로 잭 도시가 트위터 시절 시작한 내부 프로젝트였다. 제이 그래버 블루스카이의 CEO는 "우리 사회의 미래는 개방되고 분산되어야 한다는 확고한 신념을 가지고 있다. 이는 전체적인 공론에 이바지한다고 생각한다"라고 언급했다. 블루스카이는 곧 콘텐츠 검토에도 유사한 접근 방식을 취할 예정이며, 제3자가 블루스카이 콘텐츠에 대한 자체 '라벨링 서비스'를 만들 수 있도록 허용할 계획이라고 밝혔다.