Although most IT companies have successfully integrated GenAI and AI into their operations and customer services, resulting in improved efficiencies and initial financial benefits, analysts say full monetization is still a long way off. While IT major Accenture appears to be the most advanced in directly monetizing AI, with significant financial results, other companies, such as Tata Consultancy Services (TCS) and Infosys, are in the process of expanding their efforts for broader financial impact. Accenture is emphasizing its integrated approach to AI monetization by including AI services in its regular transformation contracts. New AI contracts exceeded $900 million in the third quarter alone, bringing the total to $2 billion for the current fiscal year. Accenture follows a September-August fiscal year. Sandeep Dutta, Managing Director and Lead of Accenture India Business, said, “Without enterprise-wide innovation and a Responsible AI framework across the three pillars of data and technology, processes and people, AI and generative AI will not be able to produce the right business results.”
대부분의 IT 기업들이 GenAI와 AI를 운영 및 고객 서비스에 성공적으로 통합하여 효율성이 향상되고 초기 재정적 이익을 얻었지만, 분석가들은 완전한 수익화가 아직 멀었다고 말한다. IT 주요 기업인 액센츄어는 상당한 재정적 성과와 함께 AI를 직접 수익화하는 데 가장 앞서 있는 것으로 보이지만, 타타 컨설턴시 서비스(TCS, Tata Consultancy Services)와 인포시스(Infosys)와 같은 다른 기업들은 더 넓은 재정적 영향을 위한 노력을 확장하는 과정에 있다. 액센츄어는 AI 서비스를 정규 변혁 계약에 포함시켜 AI 수익화에 대한 통합 접근 방식을 강조하고 있다. AI 신규 계약은 3분기에만 9억 달러를 초과하여 현재 회계 연도까지 총 20억 달러에 이르렀다. 액센츄어는 9월-8월 회계 연도를 따르고 있다. 액센츄어 인도 비즈니스 총괄 전무 이사 겸 리드인 산디프 두타(Sandeep Dutta)는 "데이터와 기술, 프로세스, 사람이라는 세 가지 기둥 전반에 걸친 기업 전체의 혁신과 책임 있는 AI 프레임워크 없이는 AI와 생성 AI가 올바른 비즈니스 결과를 낼 수 없다"고 말했다.