서드파티 쿠키 폐지에 따른 마케팅 전략 변화

As Google began phasing out third-party cookies for a small yet significant portion of Chrome users in January, the challenge of targeted advertising intensified for marketers. To navigate this evolving landscape, they're turning to strategies like leveraging their own customer data, fostering deeper engagement, building bespoke ad platforms, and even developing entirely new technologies to bridge the gap. This shift marks a pivotal moment in the advertising industry, demanding a renewed focus on building stronger customer relationships and embracing innovative solutions to ensure continued effectiveness in a privacy-centric future.

구글이 올해 1월부터 크롬 사용자 일부에 대해 서드파티 쿠키 사용을 중단하면서 타겟팅 광고의 어려움이 커지고 있다. 마케팅 담당자들은 이 변화에 적응하기 위해 자체 고객데이터 활용, 고객 참여 강화, 맞춤형 광고플랫폼 구축, 혁신적인 기술 개발 등 다각적인 전략을 모색하고 있다. 이러한 변화는 앞으로 광고산업의 중요한 전환점이 될 것이며, 더욱 강력한 고객관계 구축과 개인정보 보호를 중시하는 미래에 효과적인 광고를 위해 혁신적인 솔루션 도입이 필요하다.

Marketing Briefing: What are marketers prioritizing as Google starts to crumble the third-party cookie?

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

스페이스X, 달 착륙선 '스타십'으로 루나 아웃포스트 로버 운송 계약

SpaceX has signed a contract to transport Lunar Outpost's rover 'Eagle' to the lunar surface using its moon lander 'Starship'.

백악관에 입성하는 암호화폐...트럼프 자문위원회 경쟁 치열

리플, 크라켄, 서클 등 주요 암호화폐 기업들이 트럼프 당선인이 약속한 암호화폐 자문위원회 참여를 적극 추진하고 있다. 7월 내슈빌 비트코인 컨퍼런스에서...

머스크와 라마스와미, 트럼프의 '정부효율부' 계획 공개

Elon Musk and Vivek Ramaswamy, appointed as co-leads of President-elect Donald Trump's "Department of Government Efficiency" (DOGE), have detailed their plans in an op-ed published in The Wall Street Journal.

미 법무부, 구글 해체 요구... 크롬 브라우저 매각 포함

The U.S. Department of Justice (DoJ) has officially called for the breakup of Google. In a 23-page document, it proposed...