Salesforce has announced plans to acquire Zoomin, an enterprise knowledge platform. This acquisition comes after the company's recent purchase of data management firm Own earlier this month. Zoomin provides functionality to consolidate corporate documents such as product manuals and tutorials into a single portal. While the terms of the deal were not disclosed, Salesforce expects the transaction to be finalized in the fourth quarter of its 2025 fiscal year (January 31). Zoomin utilizes AI and big data to help companies build self-service document search and support experiences. Its clients include McAfee, Dell, Burger King, Tim Hortons, and Popeyes. Investors have poured $73 million into Zoomin, and Salesforce has stated that Zoomin's technology will enhance its Data Cloud platform, contributing to customer service automation.
세일즈포스(Salesforce)가 기업 지식 플랫폼인 Zoomin을 인수할 계획을 발표했다. 이번 인수는 이달 초 데이터 관리 기업 Own을 인수한 후 이루어진 것으로, Zoomin은 제품 사용 설명서와 튜토리얼 같은 기업 문서를 하나의 포털로 통합하는 기능을 제공한다. 거래 조건은 공개되지 않았지만, Salesforce는 2025 회계연도 4분기(1월 31일)에 거래가 최종 완료될 것으로 예상하고 있다. Zoomin은 AI와 빅데이터를 활용해 기업들이 셀프 서비스 문서 검색과 지원 경험을 구축할 수 있도록 돕고 있으며, 고객으로는 McAfee, Dell, Burger King, Tim Hortons, Popeyes 등이 있다. Zoomin의 투자자들은 이 회사에 7,300만 달러를 투자했으며, Salesforce는 Zoomin의 기술이 자사의 Data Cloud 플랫폼을 강화하여 고객 서비스 자동화에 기여할 것이라고 밝혔다.