According to a Pew Research Center survey, 78% of Americans believe that social media companies have too much political influence. This is true across party lines, with 84% of Republicans and 74% of Democrats saying the same. Notably, this perception has increased by 6% since the last presidential election. Americans' sentiments are echoed by lawmakers. Despite the lack of bipartisan consensus, there are growing calls for regulation of social media platforms. There are many reasons why Americans are concerned about the political influence of tech companies, including
During the 2020 attack on the U.S. Capitol, social media platforms were used to organize the attack, which resulted in the then-president being permanently banned from the platforms. The U.S. government has also expressed concern about the influence of Chinese-owned TikTok, and President Biden has signed legislation that could lead to a permanent ban. However, perceptions of bias in tech companies differ between conservatives and liberals. According to the survey, 71% of Republicans say large companies favor conservative views over liberal ones, while 50% of Democrats say tech companies support both views equally. The debate over the political influence of social media companies is expected to continue. The U.S. government is moving to increase regulation of social media platforms, which could potentially lead to conflict with companies.
퓨 리서치 센터(Pew Research Center) 설문조사 결과, 미국인의 78%가 소셜 미디어 기업의 정치적 영향력이 너무 크다고 생각하는 것으로 나타났다. 이는 정당별로도 공화당 지지자 84%, 민주당 지지자 74%로 높은 수치다. 특히 지난 대선 이후 이러한 인식은 6% 증가한 것으로 나타났다. 이러한 미국인들의 생각은 국회의원들도 공감하고 있다. 초당적 합의가 드문 상황 속에서도, 소셜 미디어 플랫폼에 대한 규제를 요구하는 목소리가 높아지고 있기 때문이다. 미국인들이 테크 기업의 정치적 영향력을 우려하는 이유는 다양하지만, 대표적으로 2020년 미국 국회의사당 공격 당시, 소셜 미디어 플랫폼이 공격 조직에 활용되었고, 이로 인해 당시 대통령은 해당 플랫폼에서 영구 추방된 바 있다. 또한 미국 정부는 중국 소유 틱톡의 영향력에 대해 우려를 표명하고 있으며, 바이든 대통령은 틱톡을 영구 금지할 수 있는 법안에 서명했다. 하지만 기술 기업의 편향성에 대한 인식은 보수 진영과 진보 진영에서 차이를 보인다. 설문조사에 따르면, 공화당원의 71%는 대기업이 진보적 관점보다 보수적 관점을 선호한다고 답한 반면, 민주당원의 50%는 기술 기업이 양쪽 관점을 동등하게 지지한다고 답변한 것이다. 소셜 미디어 기업의 정치적 영향력에 대한 논란은 앞으로도 지속될 것으로 예상된다. 미국 정부는 소셜 미디어 플랫폼에 대한 규제를 강화하려는 움직임을 보이고 있으며, 이는 기업과의 갈등으로 이어질 가능성도 존재한다.