Snap's CEO Evan Spiegel said, "Snap plans to overcome the slump in its advertising business and expand its business with a focus on augmented reality." In an email to employees, Spiegel mentioned that the company would diversify and strengthen its business through increased advertising revenue and augmented reality technology. This decision comes in response to the recent poor performance of Snapchat's stock. Snap is competing fiercely for advertising revenue with major social media companies, including Meta Platforms, the parent company of Instagram, and TikTok, owned by Baidu. In the global social media market, Meta Platforms and TikTok are leading with strong advertising revenue. Meta Platforms has built a powerful advertising platform through Instagram and Facebook, while TikTok is growing rapidly in the short video format and significantly increasing its advertising revenue. Snap plans to focus on improving its advertising business and advancing augmented reality technology to close the gap with these competitors.
스냅(Snap)의 에반 스피겔 최고경영자(CEO)는 "스냅이 광고 사업의 부진을 타개하고 증강 현실을 중심으로 사업을 확장할 계획"이라고 밝혔다. 스피겔은 직원들에게 보낸 메일에서, 회사가 광고 수익 증가와 증강 현실 기술을 통해 사업을 다각화하고 강화할 것이라고 밝혔다. 스냅의 이러한 결정은 최근 스냅챗의 주식 성과가 부진한 가운데 이루어진 것이다. 스냅은 인스타그램의 모회사인 메타 플랫폼과 바이두의 틱톡 등 주요 소셜 미디어 기업들과 광고 수익을 놓고 치열하게 경쟁하고 있다. 글로벌 소셜 미디어 시장에서 메타 플랫폼과 틱톡은 강력한 광고 수익을 기록하며 시장을 선도하고 있다. 메타 플랫폼은 인스타그램과 페이스북을 통해 강력한 광고 플랫폼을 구축했고, 틱톡은 짧은 동영상 형식으로 빠르게 성장하며 광고 수익을 크게 늘리고 있다. 스냅은 이러한 경쟁자들과의 격차를 줄이기 위해 광고 사업의 개선과 증강 현실 기술의 발전에 집중할 방침이다.