The initial focus of a small startup is usually on growth factors, such as acquiring paying customers or launching a lifecycle email program. Larger companies, on the other hand, have dedicated teams to manage and execute conversion rate optimization (CRO) activities alongside all other activities. When funds are tight, it makes a lot of sense to lower the cost of paid customer acquisition. Similarly, launching an email marketing campaign to improve performance through the funnel can be very important. However, what many startups don't realize is that CRO can help lower paid customer acquisition costs and drive users through the funnel just as much, if not more, than other factors.
소규모 스타트업의 초기 초점은 일반적으로 유료 고객 확보 또는 라이프사이클 이메일 프로그램 시작과 같은 성장 요소에 맞춰져 있다. 반면, 대기업은 다른 모든 활동과 함께 전환율 최적화(CRO) 활동을 관리하고 실행하기 위한 전담 팀을 갖추고 있다. 자금이 부족할 때 유료 고객 확보 비용을 낮추는 것은 매우 합리적이다. 마찬가지로 퍼널을 통한 성과를 개선하기 위해 이메일 마케팅 캠페인을 시작하는 것도 매우 중요할 수 있다. 그러나 많은 스타트업이 깨닫지 못하는 것은 CRO가 다른 요소만큼은 아니더라도 유료 고객 확보 비용을 낮추고 퍼널을 통해 사용자를 유도하는 데 도움이 될 수 있다는 것이다.
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